كاخ دادياني در باتومي

اطلاعات مربوط به سفر و گردشگري

كاخ دادياني در باتومي

۷ بازديد

 ديويد دادياني در سال 1839 موزه خانوادگي اش را تاسيس كرد. اين موزه دادياني پالاس يكي از قديمي ترين موزه هاي قفقاز و ديدني هاي گرجستان مي باشد كه در حال حاضر 41000 اثر تاريخي و معماري متعلق به هزاره دوم قبل از ميلاد تا اواخر قرن 19 ميلادي را به نمايش گذاشته است. برخي از جالب ترين اثار اين موزه شامل ماسك مرگ ناپلئون، كتابخانه ناپلئوني، نامه هاي خصوصي و نقره هاي ناپلئوني مي شود.

اين موزه تاريخي و معماري آثار بدست آمده از حفاري هاي باستاني شهر ناكالاكوي را به عرصه عموم مي گذارد. اين موزه كه متعلق ميراث فرهنگي گرجستان مي باشد حدود 50000 مصنوعات باستاني و قوم شناسي، متعلقات خصوصي شاهزاده سمرلويي، ظروف طلاكاري شده، آثار كليساهاي باستاني دارد.

اولين تلاش ها براي تاسيس اين موزه در زوگديدي در طول دوره كوتاه جمهوري دموكراتيك گرجستان، قبل از پيوستن گرجستان به جماهير شوروي شكل گرفت. دادياني پالاس به عنوان موزه ملي گرجستان در زوگديدي يكي از باشكوه ترين كاخ هاي گرجستان به شمار مي رود. اين كاخ متعلق به خانواده دادياني كه شبيه قلعه ساخته شده است، امروزه به يك موزه جالب و پر طرفدار تبديل شده است و نقاشي هاي جالب و سحر انگيز قرن 19 از منطقه قفقاز و مجسمه هاي قرن 10 تا 20 را در اينجا خواهيد ديد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.